LA Theory reloaded, exegesis-like
(La Teoria di L.A. ricaricata- stile esegesi)
a.
The LA Theory is logically and structurally connected to the theory
of Tijuana- a little like the hidden face of the planet of the apes
is connected with apes triumphant, or like the sublime, cold and
impassionate Law is united to its monstrous supplement of naked fury.
Besides, LA is monstrous its part (in all of the four 'ecologies'
Reynert Banham described)- just see the chapter on 'California noir'
in Mike Davis' book on THE CITY, as Edward Soja called it.
b.
See later "TIJUANA 2: Michael Hemmingson's "ZONA NORTE"
[2008, 215 pp]", and "TIJUANA 3: JJ-180 [Philip K. Dick ,
"Now wait for last year"]", with its Italian double-
and the approach to its background (anthropological, not just
geographical) with 'Imperial': 1, 2, and to follow. Is this going to
project me into space, like some P.K. Dick hero from 'The time is out
of joint' (which Vollmann puts into his monumental bibliography)-or
just towards more homely time shifts in between aliens, like Dr. Eric
Sweetscent in Tijuana proper?
c.
VALIS (Vast Acting Living Intelligent System), the great epic of this
portion of the earth surface, showed it: Santa Ana, CA, opens up into
a million dimensions and a million suns (many of these dimensions
being utterly drab and devoid of meaning- the suns black, or gray).
It is very doubtful that here we can hold either to the pleasure or
to the reality principle: things are a little more complicated, real
life (whatever it means) is not like this.
a.
La teoria di Los Angeles è logicamente e strutturalmente connessa
alla teoria di Tijuana- un po’ come il volto nascosto del pianeta
delle scimmie è connesso alle scimmie trionfanti, o come la sublime,
fredda e impassibile Legge è unita al suo mostruoso supplemento di
nuda furia. Inoltre, Los Angeles è mostruosa la sua parte (in tutte
e quattro le ‘ecologie’ descritte da Reynert Banham)- si guardi
semplicemente il capitolo sul ‘noir californiano’ nel libro di
Mike Davis su ‘LA CITTA’’, come la chiamò Edward Soja.
b.
Si veda poi "TIJUANA 2: Michael Hemmingson's "ZONA NORTE"
[2008, 215 pp]", e “TIJUANA 3/ita: JJ-180 [PK Dick, "Illusione
di potere"]”- e l’approccio al suo retroterra
(antropologico, non solo geografico) con ‘Imperial’: 1, 2, e a
venire. Non so se questo mi proietterà nello spazio, come qualche
eroe dickiano de ‘La città sostituita’ (inclusa da Vollmann
nella sua monumentale bibliografia)- o semplicemente verso più
casalinghi sbalzi temporali in mezzo ad alieni, come il Dr. Eric
Sweetscent a Tijuana sensu stricto.
c.
VALIS (Grande Sistema Vivente Intelligente Agente), la grande epica
di questa porzione della superficie del globo, lo aveva mostrato:
Santa Ana, California, si apre su un milione di dimensioni e un
milione di soli (con molte di queste dimensioni assolutamente
squallide e prive di significato- i soli neri, o grigi). ‘E molto
dubbio che qui ci si possa aggrappare al principio di piacere o a
quello di realtà: le cose sono un poco più complicate, la vita vera
(qualunque cosa ciò significhi) non è così.
[“Paesaggi
del desiderio/ mitologie anglo di Los Angeles”
"L.A.
Theory”
S.
Žižek, "The Matrix, or, the Two Sides of Perversion",
1999,
http://lacan.com/zizek-matrix.htm;
Pamela
Jackson and Jonathan Lethem eds., “The Exegesis of Philip K. Dick”,
Houghton Mifflin Harcourt, 2011
P.K.Dick,
“VALIS”, Mariner Books, 2011 [1981]
“TIJUANA:
POSTBORDER CITY/ METRÓPOLIS TRANSFRONTERIZA”
"TIJUANA
2: Michael Hemmingson's "ZONA NORTE" [2008, 215 pp]”
"TIJUANA
3: JJ-180 [Philip K. Dick , 'Now wait for last year']”
TIJUANA
3/ita: JJ-180 [PK Dick, "Illusione di potere"]
"PRE-POST:
on 'Imperial', 1 [W.T.Vollmann 2010]”
"IMPERIAL
2 (Vollmann): 'Body-snatchers'”
"IMPERIAL!
[libgen whole; but the book merits buying]”
“To
the memory of Michael Hemmingson (1966-2014): 'ZONA NORTE: The
Post-Structural Body of Erotic Dancers and Sex Workers in Tijuana,
San Diego and Los Angeles: An Auto/ethnography of Desire and
Addiction', complete”
http://gconse.blogspot.it/2014/09/to-memory-of-michael-hemmingson-1966.html;
]
GIACOMO
CONSERVA, 2012-2014
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